יום רביעי, 15 בפברואר 2012

הרב שך לאמיר גיין צום מזרחיסט - מזרחיסט מתפלל על מזרחיסט

הרב בני לאו, רב בית-כנסת הרמב"ן בשכונת קטמון בירושלים, ראש בית המדרש לצדק חברתי ומראשי בית המדרש בבית מורשה, מוכר היטב בציבור הכללי בישראל. הרב לאו משתתף בפאנלים רבים שעוסקים בחברה ופיוס בין המגזרים השונים.
בעוד בציבור החרדי מייחלים ומתפללים לרפואתו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב שליט"א, הרב בני לאו בחר להשמיע קול אחר, שספק אם מישהו בציבור החרדי יסכים איתו.
"בחדשות מוסרים שהטיפול האחרון ברב אלישיב כשל וכעת הוא מונשם ומורדם", כותב לאו בפייסבוק הפרטי שלו, "אני נזכר בתמונה של רבי יהודה הנשיא שקרס לתוך גופו ומחוץ לארמונו התגודדו התלמידים ושאגו בתפילה, על מנת למנוע ממלאך המוות להשלים את מלאכתו.
"שפחתו של בית רבי הייתה מהיחידים שראו את אדונה לא בדמיונות אלא כמראה בשר ודם - איש מיוסר מכאבים. בתחילה עוד בקשה שהתלמידים העומדים למטה יכניעו את מלאך המוות אך לאחר זמן שינתה את תפילתה וביקשה 'יהי רצון שיכופו עליונים את התחתונים'. הפילה לארץ כד של חרס ובנפילתו נשתתקו קולות התפילה ונסתלק רבי מן העולם.
"מתפילתה של אותה שפחה למדנו הלכה שלעיתים נכון וראוי להתפלל להניח לנשמה להסתלק מן הגוף הבוגדני. כך מסיק להלכה הר"ן במסכת נדרים דף מ כפי שמביאו הרב משה פיינשטיין (אגרות משה חושן משפט ב, עג).
והרב לאו מקיש ממקרה זה לתפילות למען פוסק הדור: "אף אנו נתפלל שהרב יוסף שלום אלישיב, שחי כל חייו בצניעות ובמסירות במטרה לשמור על עם ישראל מחובר לתורתו, ימצא שקט ומנוחה ויסתלק מכל ייסורי הגוף, השתא בעגלא ובזמן קריב".

תפילתו של המזרחיסט הרב בני לאו הזכיר לנו מעשה שהיה בעת הקמת דגל התורה

היה זה הרב אליעזר מנחם מן שך שרצה שלצידו יישב הגאון רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל הוא העדיף אותו על הרב אלישיב מהרבה סיבות, ובמיוחד מפני שהיה מקובל על כל החוגים והאמין שעימו יביא הרבה יותר תמיכה למפלגתו החדשה, אבל ר' שלמה זלמן לא הסכים בשום אופן לתת יד למחלוקת, ומאז לא השתתף באף 'מועצת' לא של 'דגל' ולא של ה'אגודה'

כאשר יצאו מבית הרב אויערבך אמר הרב שך בכאב רב למי שהיו עמו "אין לנו ברירה נלך למזרוחניק" - הכוונה היתה להרב אלישיב

יצויין שבאותן הימים כשהרב שך ביקש מהרב אלישיב להצטרף לדגל התורה היתה להרב אלישיב פנקס חבר בתנועת הפועל המזרחי