רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 1 בפברואר 2012

שיעורו של ראש ישיבת 'בית מתתיהו' ר' ברוך ווייסבקר הוקלט בשבת על-ידי תלמידיו

ראש-ישיבת "בית מתתיהו", הרה"ג רבי ברוך וויסברקר, מסר את השיעור הכללי בליל שבת - ותלמידים הקליטו אותו. במוצאי שבת, העתיקו האחראים את השיעור אל המחשב וכך האזינו התלמידים במשך השבוע לשיעור שנמסר בליל שבת. כשנודע הדבר להנהלת הישיבה הוחלט מיד - מחזירים את השיעור לימות החול (ארץ)

ישיבת בית מתתיהו בבני-ברק נחשבת לאחת מהישיבות הידועות ביותר בעולם הישיבות הליטאי, וניצבת בגאון בכותל המזרח של עולם התורה.
בחורי הישיבה ידועים בלימודם המעמיק והפורה בעיון ובקיאות, ולשיעורי ראש הישיבה הרה"ג רבי ברוך וויסברקר שליט"א, יצא שם של ממש בקרב בני הישיבות ועמלי התורה.
בשבוע האחרון סערה הישיבה בשל אותו שיעור מפורסם. בכל שבוע באחד הערבים מוסר ראש הישיבה לכל בני הישיבה "שיעור כללי" מיוחד בענייני הסוגיא הנלמדת.
בשל הקושי של רבים מבני הישיבה וכן של אברכים רבים מבוגריה להשתתף בשיעור בפועל, מקליטים האחראים את השיעור מדי שבוע בשבוע, ןבתוך שעות לאחר השיעור ניתן להוריד אותו כמו גם שיעורים נוספים מהמחשב הנמצא בקומה השנייה במבנה.
לפני כשבועיים, החליט באורח נדיר ראש הישיבה להעביר את השיעור מימי החול לליל שבת וזאת, כך מסבירים בחורים בישיבה, בשל רצונו לראות כמות גדולה יותר של משתתפים.
אלא שמתברר כי העתקת השיעור לליל שבת גרמה לתקרית חמורה, בעקבותיה חזר בו ראש הישיבה והחזיר את השיעור לימות החול.
לקראת השיעור, הניחו הגבאים האחראים מכשיר הקלטה זעיר מבעוד יום (לפני מנחה) סמוך למקום מושבו של ראש הישיבה. כך קרה שראש הישיבה הוקלט בעיצומה של השבת.
במוצאי שבת, העתיקו האחראים את השיעור אל המחשב וכך האזינו התלמידים במשך השבוע לשיעור שנמסר בליל שבת.
בעיני אחד מרבני הדבר לא מצא חן ובעקבות הסערה שהתעוררה נמחק השיעור מן המחשב, וכן הוחלט כי השיעור יחזור לימות החול.