יום שני, 9 בינואר 2012

שמואל דויטש איים על המשגיח שלא נכנע וחזר וקבע כי 'יתד נאמן' טרייף ואסור לבני תורה




פשוט לא להאמין עד להיכן הדברים מגיעים. המשגיח מביע את דעתו, מסביר מדוע בני תורה אסור להם לקרוא את 'יתד נאמן', לדעתו מדובר בעיתון שהוא טרייף לבני תורה, ושמואל דויטש במקום שיחזק את המשגיח, קורא עליו למלחמה מאיים עליו ותובע שיכתוב מכתב ויחזור בו בטענה משונה כי דבריו מחזקים את ה'בעלי בתים'

נכון, לא זו כוונת המשגיח הרב נוביק, אבל אין זה אומר כי הוא בעד שיקראו 'יתד נאמן', לדעתו 'יתד נאמן' מעקם את השקפת הבני תורה והוא אסור לבן תורה כלשהו, מדובר עבורם כסם המוות

בשל אותה טענה מגוחכת כאילו שמכתבו מחזק את ה'בעלי תים', הוא כותב מכתב להסביר שהוא חלילה לא בעד חיזוק הבעלי בתים. אבל הוא לא חזור בו משום דבר שאמר וחוזר ומחזק את דבריו, כי 'יתד נאמן' הוא טרייף לבני תורה, ואסור בתכלית האיסור

על מה יצא קצפו של המשגיח, בשל דברים שנכתבו בדבר המערכת, לפיו 'עיצוב עיתון אין בו מסורת ואין בו דרך אבות ועל כן מותר לו לעיתון לשקול את מירב השיקולים הקשורים לשדרוג העיתון ומשיכת קוראים'. המשגיח זעק, כי דברים אלו הם דברי פא"י בעבר ואין כל הבדל בין 'יתד נאמן' לעיתוני פא"י. לטענת המשגיח, אין דבר כזה שהוא ריק ממסורת ואין בו דרך אבות, וכי מי שמאמין שיש דבר כזה, הוא 'בעל הבית' ואין בו דעת תורה