רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 19 בינואר 2012

משהו לא טוב קורה לתנועה שלנו, 'דגל' / דעה


ח"כ ר' משה גפני אנו אוהבים אותך, מעריכים אותך וגם מאמינים לך, ותאמין ר' משה שאיננו אומרים זאת מהשפה ולחוץ, זה אמיתי, יצא לנו לפעמים לראות אותך בפעולה, ראינו את האהבה שיש לך לציבור החרדי על כל רבדיו החל מאברכים ותשב"ר המעמידים את העולם בהבל פיהם וכלה באנשי עבודה יראי השם היוצאים לפועלם עדי ערב.
בכל הזדמנות שיצא לנו לראות אותך היית נחוש לעזור לבעלי בתים ולספרדים ולכל  אותם שנופלים בין הכיסאות, בכל מאודך. החל מועידת דגל התורה האחרונה בזכרון יעקב (שהתקיימה הרבה לפני הקמת תנועת "טוב") כבר אז הצגת את עמדתך קבל עם ועולם ואמרת יום יבוא ולא יהיה מנוס אלא להטיל סנקציות כנגד מנהלי מוסדות שינהגו שלא בהגינות לאנשים שכל חטאם זה מוצאם או עבודתם
גם בשבוע החולף כמו בהרבה אירועים אמרת 'לא התייחסנו לציבור הזה, שחלק ממנו זה תנועת "טוב" לא נתנו את דעתנו ולא דאגנו להם כראוי', לכן אנחנו מעריכים אותך על הכנות ועל ההגינות.
 זכור לנו איך בבחירות לפני שמונה שנים הלכת לכתת רגליים אצל ראש הישיבה הרה"ג אהרון לייב שטיינמן שליט"א ואמרת לו, בבית שמש יש ציבור גדול של אמריקאים ובעלי בתים צריך לתת להם נציג ברשימה של "דגל התורה" והרב שטינמן אמר על אתר בודאי שראוי לתת להם נציג, כי בעלי בתים הם חלק מדגל התורה.
אך דא עקא ר' משה שבכל מקום בו אתה רוצה לתקן יש כל כך הרבה מהמפלגה שלך עסקנים קטנים לעת מצוא שהורסים לך כל חלקה טובה, כך זה היה בבית שמש כשרצית להכניס נציג של בעלי בתים דבר שלא קרה בפועל בגלל שהעסקנים המקומיים הרסו לך את התוכניות וכך זה קורה ויקרה תמיד.
שא סביב עינך וראה מה קרה לה לאותה תנועה שדרשה צדק יושר ושקיפות! איפה היא לאן היא נעלמה לאן הלכה לה חדוות העשייה והגות המחשבה. שלא תבין אותנו לא נכון אנו עצמינו מכירים הרבה אנשים הגונים וישרים בדגל התורה, אבל בהחלט אתה ושכמותך צריכם להפשיל שרוולים ולעשות בדק בית.
תראה מה קרה לו לביטאון התנועה שלך שכל יום משתלח על עוד ועוד אנשים מתוך הציבור החרדי, ואף כנגד אנשים שעמדו בראש הביטאון עצמו. רק השבוע אמרת שאינך אוהב את הביטוי "החרדים החדשים" אך הביטוי החביב הזה הוא פרי עטו של העיתון שלך.
בימים בהם מתנהל מסע הסתה כנגד הציבור החרדי העיתון שלך לא בוחל לכתוב שקרים ולהסית כנגד קהילות שלמות המכונים על ידו "החרדים החדשים" "קוראי השבועונים".
באופן סדרתי אנשי תנועתך יוצאים כנגד כל אותם שהולכים ללמוד מקצוע העושים זאת כדי להמציא מזור לפיהם.
לשיטתו של העיתון שלך כאשר בעז"ה תהיה לנו מדינה שומרת תורה ומצוות אנחנו נבצע יבוא גדול של רופאים, עו"ד, אנשי היי טק, כי מי שיוצא להתפרנס יכול להיות רק זבן בחנות או לפשוט נבלה בשוק כדי לא להזדקק לבריות, מעבר לזה זו כבר שאלה של חשש "השכלה" ובכך הוצאתם מהמחנה ציבור חרדי גדול הלומד באקדמיה בעידוד קרנות המופעלות על ידי חרדים.
תאמין לנו ר' משה אנו כותבים את הדברים מתוך כאב, כי התנועה הזו היתה יקרה לליבנו, אבל עבר עליה משהו, משהו לא כל כך טוב, עד כדי כך שחלק מאנשי דגל התורה מוציאים את עצמה מכלל ההוויה החרדית ובעצם מדברים בשני קולות.
כך שאולי מאוחר מדי?
היה שלום ר' משה
באהבה רבה
ישראל פכטר ואלי פרידמן
(הכותבים משמשים כחברי מועצה בעיריית בית-שמש וביתר-עלית מטעם סיעת 'טוב')