יום שלישי, 1 במאי 2012

מכתב מלב מורתח של ''חרדי חדש'' בעקבות הפגישה עם ח''כ גפני


מכתב ששלח אדם שהוזמן והשתתף בפגישה עם ח"כ גפני ומקלב ביום א' בערב בעיר אלעד אצל יקי רייסנר, ע" מ לנסות ולראות איך לגרום להם קרי "החרדים החדשים" או "החולצות הכחולות" או "החרדים העובדים" או מה שזה לא יהיה... לשוב וכן להרגיש שייכים למפלגת הבית "דגל התורה"
קראו לי לאסיפה עם החכים של דגל, ניסיתי להבין למה ולמה ומה המטרה של המפגש ולא הבנתי, היה לי ברור שהחכים חשים את האדמה בוערת תחת רגליהם אם ההתעצמות של השיח הציבורי בגנותם של החרדים החדשים, בגלל שאני עם ראש חלש לקח לי עוד חמש דקות להבין שאני כנראה שייך לזרם של החרדים החדשים, לקח לי עוד עשר דקות להבין שאם אני כזה הסיכוי שלי להיות רלוונטי בכל מה שקשור לציבוריות או לקהילה החרדית הוא לוטה בערפל סמיך שעתידו מי ישורונו.
כשפתחתי את העיתון שחבר הביא לי התברר לי שכנראה בגללי נחרב בית המקדש וגם הוא לא יבנה אי פעם בגלל אנשים כמוני והמקום שמיועד לי בעוה״ב הוא במזרח עם יוסי שריד ואלוני, יחד עם טומי לפיד ושאר רשעים שכמותם.
ניסיתי בשקט להבין ערב שלם מה החכים רוצים ממני, מה הם מנסים לשכנע אותי (בדרכם שלהם) ולא קיבלתי תשובה על שום דבר!! להיפך הכאב והשאלות רק גדלו.

נזכרתי שקיבלתי טלפון בחדר הלידה ממנהלת הבנק שלי על חריגה בחשבון, (לפני 13 שנה) ולאחר שהרגעתי אותה שאסדר מחר את הצרות שיש לי היא עזבה אותי לנפשי, אבל אחרי הלידה של התאומים שלי, הלכתי למורי ורבי הרב ברוך סולובייציק ושאלתי אותו בפשטות, איך שחררת אותי לרחוב לחיים עם אפס השכלה? לכל מקום בו אני פונה כדי לחפש עבודה נטרקים לי הטלפונים ואפילו לזמן אותי לראיון עבודה לא מזמנים, רק שואלים אותי מה אתה יודע? איזה תעודה יש לך וישר הטלפון נטרק. והתשובה שקיבלתי ממנו היתה ״לך לרב שטינמן אולי יש לו תשובה״!!

אני יושב סביב שולחן עם אנשים טובים וכואבים, מנסים להסביר לי שדגל זה הבית, אבל כשהקהילה החרדית לא מנוהלת ע״י הגדולים, כשהגדולים דעתם נשמעת רק מתי שנוח לעסקונה או למנהלי המוסדות איזו הנהגה זו??
ואני שואל!

מנפנפים לי בכל קדנציה ב״ועשית ככל אשר יורוך״, מה מנהלי סמינרים עושים עם הועשית בתחילת כל שנה כשהרב אלישיב מורה לקבל בנות והם מצפצפים עליו ועושים מה שטוב להם באינטרס הצר והמקומי. למה אז לא קמה זעקה ביתד נגד מנהלי סמינרים שממרים את פי הגדולים,?

מה הכלל מתי מנפנפים עם ה"ועשית" ומתי לא? מתי הרב אלישיב רלוונטי ומתי לא?
מה אני יענה לילד שלי שאין לו סבלנות לשקוע בד׳ אמות של יגיעת התורה, וכמוהו יש עשרות ילדים שכל חטאם שמעניין אותם הפרקטיקה של החיים, אני מנסה לגדל ולחנך אותם לערכים של בן תורה של הוקרת תורה, אבל כשאנחנו הולכים לשמחה משפחתית ובני הדודים שהוריהם קוראים ויונקים את יתד נאמן רואים את הילדים שלי הם בלי משים לב אומרים אחד לשני הנה המודרנים הגיעו...

ואני שואל מה יקרה אם הילד שלי מחר ילמד לתואר בסדר שלישי בישיבה גדולה? הוא יצטרך לעשות זאת בסוד שלא ידעו בישיבה כדי שלא יעיפו אותו, והשכנים כדי שלא ילכלכו עליו בשידוכים, וכל זאת למה? הרי הוא בגיל הנכון ללמוד, עדיין אין לו עול של אשה וילדים לפרנס.?! למה הוא ייחשב מיד לסוג ב׳ ואף גרוע מזה.
מה רוצים ״שאנחנו״ נעשה עם הילדים? איך נחתן אותם כשאין לנו השכלה שאיתה אפשר לצאת לעבוד?
למה כשהרבה מבעלזא קובע תקנות עם רף הוצאות לחתונה זה ירד עד לאחרון החסידים ואין ויכוח, למה כשהרבה מגור קובע שקונים דירה בחצור קמה שם קהילה לתפארת? למה הרבנים לא עוצרים את הסחף המטורף אחרי סידור מלא לבחור שמוכן לרדת לפרוייקט במקרה והוא בישיבה פשוטה. (בישיבה חשובה הוא לא הולך על פחות מבני ברק או ירושלים?)

למה הגענו למצב בו חבר אומר לי תשמע, אני מעדיף שהבת שלי תהיה לא הכי טובה, כי אם היא תגדל כבחורה מיוחדת בכיתה, זה אומר שאני יחפש לה בחור חשוב מאד שדורש דירה ואני לא יכול, עדיף לי שהיא תהיה פשוטה ואפילו קצת מודרנית ולא אתחייב לכסף שלעולם לא אוכל לשלם. !!

האם נראה לכם שהילדים לא יונקים את אווירת השקר הזו שמחלחלת לאורך כל שדרת הציבור הליטאי? אתם מחפשים פתרונות לנושרים? הם מבקשים קצת יושר והגינות, והם לא מקבלים אותה, הם מרגישים את החוסר אמון שיש לנו בעצמנו ובהנהגה שלנו והם מחפשים אלטרנטיבה שנחסמת ע״י ההנהגה האמיתית בשטח, לא של החכים אלא של הקיצוניים שבתוכנו שרואים את טובתם הצרה אל מול עיניהם ולא יותר.
עד מתי הבלוף הזה של קניית דירה ולחתן ילדים יחזיק מעמד? את דור מקבלי השילומים מהגרמנים אנחנו כבר לא רואים, ההורים שלנו אכלו את כספם, כמה ברי מזל בתוכנו יש שיכולים לתת חצי דירה?

המסקנא הכואבת שלי, שהמערכת לא מנוהלת על ידי הגדולים, אלא ע״י עסקונה חרדית ליטאית שעושה שימוש ציני ברבנים ובדת לצרכים אגואיסטיים ותו לא.

אי אפשר לקרוא למה שקורה אצלנו הנהגה, ומגיע ערב בחירות ובריטואל קבוע מגיעים החכים היקרים שמצהירים בקול רם וצלול, אתם תעשו ואנחנו נעזור, לא שמעתי את הקריאה של אף מנהיג או גדול שאומר או מנחה מה לעשות, אנחנו עובדים בשיטה, אם עשית ויש לך מערכת שהקמת והיא כבר קיימת רק כי אתה יודע ליזום ולהרים מערכות ולהיכנס לסיכונים וחובות,  או אז אנחנו ניתן יד. כל הכבוד, האם אתם הובלתם יוזמה להקמת מוסד אחד? האם אתם מנהלים קו אידיאולוגי או מנוהלים בכוח העשיה של אחרים.

ואין לי תשובות.